۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

تعظیم جهان در برابر امیرمومنان علیه السلام:

⭕️وقتی جهان علم در قرن بیست و یکم دربرابر عظمت علمی گفتارهای امام علی علیه السلام سر تعظیم فرود می آورد:

✍️ دقیقا در همان روزهایی که عده ای متوهمانه فکر می کنند نقل کردن سخنان اهل بیت یعنی ماندن در 1400 سال پیش تمامی سایتهای علمی دنیا در برابر عظمت علمی گفتار امام علی علیه السلام سر تعظیم فرود می آورند ، قرن ها قبل امام علی علیه اسلام به مردم توصیه می کرد برای سلامت بیشتر پیش از انکه احساس سیری بکنند دست از غذا خوردن بکشند امروزه بعد از تحقیقات فراوان محققان اعلام می کنند که پیام  احساس سیری درواقع 20 دقیقه بعد از پر شدن معده به وسیله ی هورمون لپتین (leptin) به مغز ما ارسال می شود و اگر ما زودتر از احساس سیری دست از غذا خوردن نکشیم ، چاق می شویم . بعبارت دیگر اگرچه پیغام سیر شدن به مغز ما نرسیده و ماهنوز احساس سیری نمی کنیم اما معده ی ما پرشده است و ادامه دادن به خوردن باعث چاقی ما می شود . 

🔹سایت healthyeating اینگونه این خبر که بین احساس سیری و پرشدن معده اختلاف زمانی وجود دارد را در سال 2018  نشر داده است: 

the feeling of satiety is not caused by your stomach being full. Instead, feeling full is a result of your brain reacting to chemicals released when you put food or drink in your stomach. Your brain takes around 20 minutes to register these chemicals.

📄ترجمه : 

احساس سیری بدلیل پر شدن معده ی شما نیست . بلکه احساس سیری پاسخ مغز شما به ازاد شدن پیک های شیمیایی در اثر خوردن یا نوشیدن است . حدودا 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این پیغام شیمیایی را دریافت کند .

https://healthyeating.sfgate.com/stomach-full-stop-eating-3080.html

🔸بخش سلامت BBC بصورت خلاصه علت اینکه چرا 20 دقیقه ازاد شدن هورمون طول می کشد را اینگونه توضیح می دهد :

When we eat, it normally takes 20 minutes for food to get from the stomach to the ileum, causing the release of PYY and the message to the brain, "I'm full".

📄ترجمه :

زمانی که‌ ما غذا میخوریم بطور معمول 20 دقیقه طول می کشد تا غذا از معده به ایلئوم برود و در نتیجه هورمون PYY ازاد شود و به مغز این پیغام را بدهد که من پر شده ام . 

https://www.bbc.com/news/health-18779997

♦️جالب اینست که دانشگاه هاروارد با استفاده از همین موضوع که پیغام احساس سیری دیرتر به مغز می رسد، آهسته غذا خوردن را راه موثری برای کاهش وزن اعلام کرد ، چرا که با آهسته غذا خوردن ، بین بازه ی شروع کردن به خوردن تا رسیدن پیغام سیری به مغز عملا مقدار کمتری غذا وارد بدن ما می شود و به این ترتیت روند چاقی کند و روند لاغری سریع می شود .  

Why eating slowly may help you feel full faster

https://www.health.harvard.edu/blog/why-eating-slowly-may-help-you-feel-full-faster-20101019605

💢پی نوشت : همانگونه که می بینید موضوعی که روزی مولای متقیان حضرت علی علیه السلام در اوج جهل زمانه ش می گفت امروزه تبدیل به یک حقیقت علمی شده است . و تمام متخصصین علوم تغذیه هم صدا با امام علی علیه السلام می گویند باید پیش از سیر شدن دست از غذا خوردن کشید ، جای تاسف دارد که در تبلیغ شخصیت حضرت علی علیه السلام از مقام علمی ایشان کمتر سخن گفته می شود . 

✍️ این مقاله را تقدیم می کنیم به تمامی دشمنان حضرت (ع) که اکثراً سوادی کمتر از دیپلم دارند و دانشمند بزرگی مانند علی ابن ابیطالب (علیهما السلام) را به خیال خودشان نقد می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰
shiamuslem

مقاله ای جدید درباره تاثیرات مثبت روزه داری بر سلامتی

🔹بر اساس تحقیقات منتشر شده، روزه داری از سپیده دم تا غروب آفتاب به مدت سی روز نقش حیاتی در بهبود مقاومت انسولین و محافظت در برابر رژیم غذای پرچرب و شیرین ایفا می‌کند.

🔹این تحقیق که بر مبنای روزه ماه رمضان انجام شده است، یک تمرین معنوی برای مسلمانان است که یک روش بالقوه را برای درمان شرایط مرتبط با چاقی از جمله دیابت، سندروم متابولیک و بیماری های غیر الکی کبد چرب ارائه می‌کند

🔹دکتر عایشه لیلا میندیک اوغلو نویسنده اصلی این مطالعه و استادیار پزشکی و جراحی کالج بِیلِر در تگزاس گفت:بر اساس داده های سازمان سلامت جهانی،چاقی، زندگی 650 میلیون نفر از جمعیت جهان  را تحت تاثیر قرار می دهد و انها را در معرض بیماری مختلفی قرار می دهد.

🔹تغذیه و روزه گرفتن میتواند تاثیر چشم گیری در چگونگی سوخت و ساز پروتئین هایی داشته باشد که باعث کاهش مقاومت انسولین و حفظ وزن ایده آل بدن شود. بنابراین زمان و حدفاصل زمانی بین وعده های غذایی میتواند یک فاکتور مهم برای افرادی باشد که در معرض شرایط چاقی قرار دارند

🔹یک مطالعه ازمایشی با حضور 14 فرد سالم که در ماه رمضان به مدت 4 هفته از طلوع آفتاب تا غروب افتاب به مدت 15 ساعت روزه گرفتند انجام شد.

🔹محققان نمونه خون های اشخاص را یک بار قبل از روزه داری(قبل از شروع رمضان) ، یک بار در هفته چهارم روزه داری و یک هفته پس از روزه داری(یک هفته پس از ماه رمضان) جمع آوری کردند. 

🔹نتایج حاصل از نمونه های خون، افزایش سطوحی از پروتئین تروپومیوزین 1،3 و 4 را نشان داد که که نقش مهمی در حفظ سلول های سالم و بازسازی سلول ها  برای پاسخ بدن به انسولین دارند.

🔹تروپومیوزین 3 نقش مهمی در افزایش حساسیت به انسولین ایفا می کند، که به سلول های بدن اجازه می دهد  به شکل موثر تری از گلوکز بدن استفاده کند و قند خون را کاهش دهند.

🔹یافته های این تحقیق یک افزایش قابل ملاحظه در تولید پروتئین تروپومیوزین 3 بین شروع روزه داری و یک هفته پس از روزه داری (یک هفته پس از ماه رمضان) را نشان داد. نتایج مشابهی در این بازه زمانی در تولید پروتئین tpm1  و tpm4 نیز یافت شد

🔹بر اساس تحقیقات اولیه، ما باور داریم که روزه داری از طلوع افتاب تا غروب افتاب ممکن است برای کسانی که با پیامدهای چاقی مبارزه می‌کنند یک عمل مقرون به صرفه باشد.

https://medicalxpress.com/news/2019-05-dawn-to-sunset-fasting-potential-treatment-obesity-related.html

موافقین ۰ مخالفین ۰
shiamuslem

آشنایی با تفکرات پلید نیچه! - قسمت چهارم

[In reply to منتظران | Montazeran]

⚠️ آشنایی با تفکرات پلید نیچه
📝 (قسمت چهارم )

4️⃣ #نیچه_و_پرورش_هیتلر :

1- نتیجة‌ طبیعی رواج چنین دیدگاهی درباره اخلاق، ظهور جنایت‌کاران و سلطه‌جویانی مانند هیتلر (1889 ـ 1945) و پیدایش فاجعة جنگ جهانی دوم بود.

📚نیچه، جوزف پیتر استرن،‌ ترجمة عزت الله فولادوند، (تهران: طرح نو، 1373)، ص123 و 128.

2- هیتلر تأثیر پذیری خود را از دیدگاه نیچه و همچنین نظریة‌ تکامل داروین، چنین بیان می‌کند: «اگر ما به قانون طبیعت احترام نگذاریم و ارادة‌ خود را به حکم قوی‌تر بودن به دیگران تحمیل نکنیم، روزی خواهد رسید که حیوانات وحشی ما را دو باره خواهند درید و آن گاه حشرات نیز حیوانات را خواهند خورد و چیزی بر زمین نخواهد ماند مگر میکروب‌ها

📚دانش و ارزش، ص30؛ به نقل از Hitlers Table Talk

✍️همانطور که در قسمت قبل مشاهده کردید نیچه به قویتر و ضعیفتر بودن افراد در اخلاقیاتش توجه ویژه ای داشت ! اکنون هیتلر هم صراحتا اعلام می کند که تحت تاثیر این ادبیات تمام آن جنایات را انجام داده است !!

3.Many political leaders of the twentieth century were at least superficially familiar with Nietzsche's ideas. 

Hitler more than likely became familiar with Nietzsche quotes during his time in Vienna when quotes by Nietzsche were frequently published in pan-German newspapers. Nevertheless, others point to a quote in Hitler's Table Talk, where the dictator mentioned Nietzsche when he spoke about what he called "great men", as an indication that Hitler may have been familiarized with Nietzsche's work.

بسیاری از سیاستمداران قرن بیستم دست کم بصورت سطحی با عقاید نیچه آشنا بودند .

هیتلر بیشتر در طول اقامتش در وین با نظرات نیچه آشنا شد . آن هم زمانی که نقل قول هایی از از نیچه در یک روزنامه ی پان آلمانی منتشر می شد .  باهمه ی این ها نکته ی دیگری در صحبتهای هیتلر وجود دارد ،آنجایی که دیکتاتور(منظورهیتلر)به نیچه اشاره می کند آنجایی که هیتلر درباره ی ابرمرد صحبت می کند . 

این نشانه ای از آشنایی هیتلر با کارهای (عقاید)نیچه است.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Influence_and_reception_of_Friedrich_Nietzsche

موافقین ۰ مخالفین ۰
shiamuslem

آشنایی با تفکرات پلید نیچه! - قسمت سوم

⚠️ آشنایی با تفکرات پلید نیچه 

📝 (قسمت سوم )

3️⃣ #نیچه_و_ضدیت_با_اخلاق :

✍️به جرات می گویم اگر کسی به سراغ مفاهیمی که نیچه از اخلاق ارائه می کند برود به شدت از او متنفر می شود .

🔹 1- تعریف نیچه از اخلاق طرز فکر خاص انحطاط پذیرفتگانی است که با آرزوی کینه‌جویی برانگیخته شدند تا با زیان زدن به زندگانی انتقام خود را بستانند

📚نیچه فیلسوف فرهنگ، فردریک کاپلستون، ترجمة علیرضا بهبهانی و علی اصغر حلبی، (تهران: بهبهانی، 1371)،ص165

🔹 2- نیچه در صحبتهای خودش صراحتا حمایت از انسانهای ضعیف را نکوهش می کند . او معتقد است انسانهای ضعیف باید حذف شوند . البته این دیدگاه نیچه توسط هربرت اسپنسر تحت عنوان بقای اصلح و در داروینیسم اجتماعی هم مورد بحث قرار می گیرد و جالب است بدانید تمام خداناباوران چنین اعتقادی دارند و فکر می کنند ضعیف ترها باید بنیرند تا قویترها باقی بمانند.

❌نیچه به شدت از اخلاق مسیحیت متنفر بود زیرا معتقد بود در این اخلاقیات :

انسانی که واقعاً ضعیف و مریض است و باید کنار  گذاشته شود، به عنوان یک انسان خوب و آرمانی توصیف شده است و انسان قوی و سالم به عنوان انسانی شریر و منفور شناسایی شده است!

📚فراسوی نیک و بد،‌ فردریش نیچه،‌ ترجمة داریوش آشوری،‌ (تهران: خوارزمی، 1373)، قطعة 222 و 260؛ اراده قدرت،‌ فردریش نیچه،‌ ترجمة مجید شریف (تهران: جامی، 1377) قطعة 205،‌ 247،‌ 252 و 368؛ اینک آن انسان،‌ فردریش نیچه، ترجمة بهروز صفدری، (تهران: فکر روز، 1378) ص181 ـ 182؛ فلسفه اخلاق، ژکس،‌ص112 ـ 115 و نیچه فیلسوف فرهنگ، فردریک کاپلستون، ترجمة علیرضا بهبهانی و علی اصغر حلبی، ص196 ـ 204.

🔹 3- نیچه به برابری انسان ها با یک دیگر معتقد نبود وی معتقد بود که به جای دم زدن از برابری انسان‌ها باید به «انسان برتر» (ابرمرد) بیندیشیم.

📗چنین گفت زرتشت، فردریش نیچه،‌ ترجمة مسعود انصاری،‌ (تهران: جامی، 1377)، ص135 و ص336 و اراده قدرت،‌ قطعة 765، 957 و 1001.

📄 "عدم تساوی میان انسان‌ها و پذیرش وجود نوعی نابرابری طبیعی در میان آنان یکی از مهم‌ترین اصول و مبانی اندیشه اخلاقی ‌نیچه‌ است. وی بر این عقیده بود که مردم از هیچ جهتی با یکدیگر مساوی نیستند"

📕 تاریخ فلسفه غرب، برتراند راسل،‌ ج2، ص1049؛ و فلسفه اخلاق،‌ ژکس، ص114.

📄 "فریاد برابری و مساوات را معلول ضعف و ناتوانی طرفداران این ایده می‌دانست و به همین دلیل بودکه با نظام دموکراسی که اشراف و قدرتمندان را هم سطح مردمان عادی می‌سازد،‌ به شدت، مخالفت می‌کرد.

📘تاریخ فلسفه غرب، ج2، ص1041 ـ 1042

🔹 4- اخلاق سروران و اخلاق بردگان:

📄 "نیچه‌ با توجه به همین تفکر طبقاتی خود و بر اساس این دسته بندی‌ای که از مردم ارائه می‌دهد در بسیاری از آثار خود از دو نوع اخلاق سخن می‌گوید: اخلاق سروران و اخلاق بردگان"

📚چنین گفت زرتشت،‌ ص137؛ فراسوی نیک و بد، قطعة 260؛‌ ارادة‌ قدرت، قطعة 268 و همچنین، ر.ک: تاریخ فلسفة‌،‌ کاپلستون، ج7، ترجمة داریوش آشوری،‌ (تهران: سورش و علمی و فرهنگی، 1367)،‌ ص391 ـ 393؛‌ تاریخچة‌ فلسفه اخلاق، ص444 ـ 450

📄 "نیچه‌ معمولاً از مردم عادی به عنوان مشتی بی‌سر و پا نام می‌برد"

📔تاریخ فلسفه غرب، ج2، ص1041 

🔹 5- معیار اخلاق نزد نیچه !:

‌به طور خلاصه، نیچه بر این باور است که برای تشخیص فضایل و رذایل اخلاقی باید دید که چه کاری موجب تقویت حس قدرت طلبی ما می‌شود و چه کاری موجب تضعیف این حس می‌شود: کارهای نوع اول، فضیلت و کارهای نوع دوم، رذیلت به حساب می‌آیند. خود وی در تعریف «خوب» و «بد» اخلاقی می‌گوید:

📄 نیک چیست؟ آنچه حس قدرت را تشدید می‌کند، اراده به قدرت و خود قدرت را در انسان. بد چیست؟ آنچه از ناتوانی می‌زاید. نیک بختی چیست؟ احساس این که قدرت افزایش می‌یابد؛ احساس چیره شدن بر مانعی. نه خرسندی بل قدرت بیشتر. ... ناتوانان و ناتندرستان باید نابود شوند: این است نخستین اصل بشر دوستیِ ما. انسان باید آنها را (یعنی ناتوانان و ناتندرستان را) در این مهم یاری کند. چه چیز زیان‌بخش‌تر از هر تباهی است؟ همدردیِ فعال نسبت به ناتوانان و ناتندرستان؛ یعنی مسیحیت.

📙دجال، ص26 ـ 27.

🔹 6- نیچه : عشق به هم نوع در قیاسِ با ترس از هم نوع همواره چیزی است فرعی و کما بیش قرار دادی و یک سره خیالی.

📖کتاب فراسوی نیک و بد ،صفحه ی 153،بخش درباره ی تاریخ طبیعی اخلاق

🎓نیچه رسما عشق به همنوع را یک خیال می داند !

🔹 7- نیچه مطمئنا از هرجهت یک نخبه گرا بود او "اشراف قدرتمند" را تحسین می کرد و همدلی یهودی مسیحیان (و رواقیون و بودائیان) با ضعفا را نقد می کرد . این کار او چهره ی ناخوشایندی به نوشته های او می داد. 

📔فیلسوفان بدکردار ،نایجل راجرز و مل تامپسون ، صفحه 134

موافقین ۰ مخالفین ۰
shiamuslem

آیا ابن ملجم یک سردار ایرانی بوده است؟

📩 شبهه:

بهمن جازویه همان ابن ملجم است

بهمن جازویه قهرمان ایرانی از جان گذشته ای که علی ابن ابوطالب را به ضرب شمشیر از روبرو (و نه از پشت آنگونه که مسلمانان بیان میکنند)  به شهادت رساند و مسلمانان هویت او را برای ۱۴۰۰ سال مـخفی نگه داشته اند، به گفته تاریخ، بعد از اینکه بهمن به دست اعراب اسیر می شود، او رابهمراه سایر اسرا برای بیگاری و بردگی و یا فروش به دربار خلیفه می فـرستند. از آنجائی که فردی بسیار توانا و هنرمند و صنعتگر بوده، خلیفه از فروش او صرف نظر و او را بکار می گمارند. نام او را می پرسند: میگوید “بهمن جازویه”، اما تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بود...

( متن شبهه خلاصه شده است)

💠 پاسخ:

1️⃣بهمن جازویه سردار دلیر ایرانی در نبرد جسر در  سال ۱۵ هجری قمری، مردی سالخورده بوده است و دارای نشان افتخار از سوی دربار ساسانی در حالی که علی در سال ۴۰ هجری یعنی ۲۵ سال بعد کشته شد.

2️⃣ منابع معتبر تاریخی مرتبط از جمله ابن خلدون و ابن اثیر و طبری و واقدی هیچکدام ایرانی بودن ابن ملجم مرادی را تائید نمی‌کنند

استاد ابراهیم پور داود ایران شناس معاصر نویسنده کتاب آناهیتا در صفحه 337 زمان قتل بهمن جاذویه را سال 637 میلادی ذکر می کند در حالی ابن ملجم علی ابن ابی طالب را در سال 661 میلادی مصادف با 40 هجری یعنی چیزی حدود 24 سال بعد از کشته شدن بهمن جاذویه در جنگ قادیسیه توسط عربان است.

3️⃣در تاریخ #طبری نیز از ابن ملجم بنام عبدالرحمن بن عمر ملجم مرادی از قبیله #کنده از یمن یاد شده است قبیله وی بعد ها در مصر ساکن می شود. اثری از ایرانیت او دیده نمی شود.و نام پدرش نیز عمر بوده است.او در فتح مصر از سواران قبیله بنی تدؤل بود. او پیرو علی بن ابی طالب(ع) بود و در صفین حضور داشت ولیکن از خوارج شد.برای مطالعه بیشتر در این مورد به الأعلام، ج۳، ص۳۳۹ مراجعه کنید.

4️⃣بلاذری به نقل از کلبى او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است . گفته اند تبار وی به اعراب حمیری مى رسد.ابن سعد نیز می نویسد ابن ملجم از قبیلة مراد بود که با بنى جبّله از قبیلة کنده هم پیمان بودند ابن حبیب نیز او را از قبیلة تجوب ، یکى از قبایل حمیری و هم پیمان قبیلة مراد خوانده اند

5️⃣در مورد ایرانی بودن ابن ملجم مرادی هیچ نوشته ای در میان مورخان عرب وجود ندارد و  از او بعنوان یک عرب از قبیله مراد یا کنده یا از تبار اعراب حمیری و یا اهل یمن یاد می شود هیچ نوشته ای در مورد ایرانی بودن وی ذکر نشده است.

6️⃣بدون شک بهمن جاذویه یکی از دلاورترین سرداران ایرانی بود و بارها توانسته بود شکست های بسیاری را بر سپاه اعراب وارد سازد اما در هیچ جای تاریخ ردی از وی در ماجرای قتل علی ابن ابوطالب دیده نمی شود و این تنها یک مغلطه از سوی عده ای وطن پرست متعصب است.

7️⃣همان‌طور که اصل و نسب شخصیت‌های بزرگ تاریخ و انسان‌های والا مقام و مؤثر [و در رأس آنها پیامبران و امامان] پنهان نمی‌ماند، اصل و نسب شخصیت‌های منفور که بنیانگذار بدترین انحرافات و یا شدیدترین جنایت‌ها بودند [و از جمله ابن ملجم مرادی لعنة‌الله] نیز مخفی و مبهم نمانده است که اکنون وی را ایرانی بخوانند.

8️⃣نام کامل این تروریست که از سوی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله «اشقی الاشقیاء» لقب گرفته بود و قاتل امیرالمؤمنین، مولی الموحدین، علی بن ابیطالب علیه‌السلام که امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنّت بوده است، « #عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» می‌باشد. و طبق اسناد موثق و معتبر نزد شیعه و سنّی، نسب او عرب و از قبیله بنی مراد بوده است.

9️⃣ #بلاذری، از مورخین و محدثین اهل سنت است، به نقل از کلبى او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است. (2/488) – ابن سعد می‌نویسد: ابن ملجم از قبیله مراد بود که با بنى جبّله از قبیلخ کنده هم پیمان بودند (3/35)

🔟هدف اصلی او و همدستانش از این ترور، «انتقام» بود، اما هیچ ربطی به تازی و فارسی و این نقل‌ها نداشت، بلکه انتقام کشته شدگان خوارج در جنگ با ایشان بود. خوارج برای خود اسم و رسمی داشتند و مشهور به عبادت، زهد، جهاد و حفظ قرآن و شب زنده‌داری بودند، اما به روی ایشان شمشیر کشیدند. آنها پس از آن که در قضیه حکمیت و ...، به خطاهای خود پی‌بردند، به جای آن که خود را محکوم کنند، امام را متهم کردند و در آخر نیز نتیجه گرفتند سران هر دو جریان را ترور کنند، چنان چه قرار بود دو همدست عرب دیگر او نیز همزمان معاویه و عمرو عاص را بکشند که آنها موفق نشدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰
shiamuslem