[In reply to منتظران | Montazeran]

⚠️ آشنایی با تفکرات پلید نیچه
📝 (قسمت چهارم )

4️⃣ #نیچه_و_پرورش_هیتلر :

1- نتیجة‌ طبیعی رواج چنین دیدگاهی درباره اخلاق، ظهور جنایت‌کاران و سلطه‌جویانی مانند هیتلر (1889 ـ 1945) و پیدایش فاجعة جنگ جهانی دوم بود.

📚نیچه، جوزف پیتر استرن،‌ ترجمة عزت الله فولادوند، (تهران: طرح نو، 1373)، ص123 و 128.

2- هیتلر تأثیر پذیری خود را از دیدگاه نیچه و همچنین نظریة‌ تکامل داروین، چنین بیان می‌کند: «اگر ما به قانون طبیعت احترام نگذاریم و ارادة‌ خود را به حکم قوی‌تر بودن به دیگران تحمیل نکنیم، روزی خواهد رسید که حیوانات وحشی ما را دو باره خواهند درید و آن گاه حشرات نیز حیوانات را خواهند خورد و چیزی بر زمین نخواهد ماند مگر میکروب‌ها

📚دانش و ارزش، ص30؛ به نقل از Hitlers Table Talk

✍️همانطور که در قسمت قبل مشاهده کردید نیچه به قویتر و ضعیفتر بودن افراد در اخلاقیاتش توجه ویژه ای داشت ! اکنون هیتلر هم صراحتا اعلام می کند که تحت تاثیر این ادبیات تمام آن جنایات را انجام داده است !!

3.Many political leaders of the twentieth century were at least superficially familiar with Nietzsche's ideas. 

Hitler more than likely became familiar with Nietzsche quotes during his time in Vienna when quotes by Nietzsche were frequently published in pan-German newspapers. Nevertheless, others point to a quote in Hitler's Table Talk, where the dictator mentioned Nietzsche when he spoke about what he called "great men", as an indication that Hitler may have been familiarized with Nietzsche's work.

بسیاری از سیاستمداران قرن بیستم دست کم بصورت سطحی با عقاید نیچه آشنا بودند .

هیتلر بیشتر در طول اقامتش در وین با نظرات نیچه آشنا شد . آن هم زمانی که نقل قول هایی از از نیچه در یک روزنامه ی پان آلمانی منتشر می شد .  باهمه ی این ها نکته ی دیگری در صحبتهای هیتلر وجود دارد ،آنجایی که دیکتاتور(منظورهیتلر)به نیچه اشاره می کند آنجایی که هیتلر درباره ی ابرمرد صحبت می کند . 

این نشانه ای از آشنایی هیتلر با کارهای (عقاید)نیچه است.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Influence_and_reception_of_Friedrich_Nietzsche